Niekedy vznikajú ekologické havárie pri železničných dopravných nehodách, častejšie však pri automobilových nehodách cisternových vozidiel, prevážajúcich stovky druhov hlavne tekutých chemikálií, často aj toxického, horľavého, žieravého výbušného a iného nebezpečného charakteru. V závislosti od stupňa poškodenia cisterien, miesta havárie, meteorologických podmienkach ako aj od rýchlosti príchodu požiarnych a záchranných síl, môže dôjsť k vážnemu postihnutiu (aj k úmrtiu) veľkého počtu osôb. Obzvlášť ťažké následky môžu nastať vtedy, ak takéto havárie vzniknú v zložitom teréne, kde sú komunikačné tepny vhĺbené do okolitého terénu, respektíve ak sú doprevádzané hromadnou zrážkou veľkého množstva vozidiel. Ku katastrofe takéhoto typu došlo v tuneli pod Mont Blancom v roku 1998, kedy zahynuli desiatky účastníkov dopravy.